Do Business with China: Hitta kunderna

HK2E-handeln i Kina växer explosivt och omsätter nu mer pengar än den amerikanska. Omni-channel är modeordet och fler företag väljer att möta sina kunder i olika kanaler samtidigt – mobilt, online och via fysisk butik.

WeChat, som från början var en messengertjänst, har blivit en mobil shoppingplattform med digital plånbok. De 800 miljoner registrerade användarna kan enkelt handla allt från kläder till taxiresor.

Tjänster med alla typer av hemleverans, försäkringar, kapitalförvaltning och utlåning är de senaste som köps via mobilen. I takt med att tekniken utvecklas kommer ännu fler kinesiska konsumenter tillbringa mer av sin tid på nätet.

Hur lyckas man sälja i Kina? Hur når man ut till WeChat kunderna? Och hur skapar man trafik till sin butik på Tmall i konkurrens med 80 000 andra butiker? Varför går det så bra för vissa och varför misslyckas andra?

Johan Aledal och Johan Wikander driver sedan 2010 företaget JOHAN & JOHAN med huvudkontor i Shanghai.  De hjälper västerländska varumärken och företag att göra affärer och sälja online och offline i Kina, Hongkong och Vietnam.

Föredragshållarna kommer även att tala om:

  • Skiftet från lyxkonsumtion till prisvärda premiumprodukter – fokus på kvalitet och säkerhet
  • Säljkanaler och hur man kopplar ihop dessa? Hur hittar kunderna till butiken?
  • Mobilitet – en dag utan plånbok – och mobila trender
  • Varumärkesägarens oro inför annorlunda marknader långt borta
  • Hemläxan – vad måste man förstå och göra för att lyckas?

Lyssna till ett case-baserat föredrag om hur man ska navigera vid val av affärsmodell och partner, importera, marknadsföra, sälja, lagerhålla, distribuera och till sist ta betalt.

Varmt välkommen!

När: 26 oktober 2016, o8:00-10.00 (Kaffe och smörgås serveras från 07:30)
Var: Brunnsgatan 2, Stockholms Handelskammare
Osa: Kostnadsfritt för medlemmar (ordinarie pris 600 kr). Skicka namn och företag till info@agenturforetagen.se. Använd rubriken Do Business with China.