Månadens Medlem: PotteryJo

 

Månadens medlem är det svenska porslinsföretaget PotteryJo som startades av Johanna Hamphs 2011 i Stockholm.

Filosofin bakom varumärket och dess produkter är att erbjuda ett porslin som inte bara kan användas för att servera mat, utan porslinet ska ses som en som en symbol som förenar mat, sällskap och kärlek.  Gemensamt för PotteryJos produkter är att de är personliga, detaljrika och designade för att göra varje måltid lite vackrare. Idag produceras produkterna för hand i Portugal som är ett land med lång tradition inom keramik och porslin. Hållbarhet är viktigt för PotteryJo både när det gäller att producera produkter som är tidlösa och vackra men också i valet  att producera i  Europa och undvika långa transportsträckor. Vi rekommenderar att ni spanar in företagets Instagramkonto @potteryJo där man bland annat får följa med bakom kulisserna från produktionen i Portugal, se inspirerande dukningar och nya produkter.

Intervju med företagets grundare Johanna Hamphs: 

Berätta om hur företaget och varumärket kom till!
“Jag saknade själv produkter, former eller färger i denna kategorin och såg att behovet fanns av fler än mig.”

Vad är trenderna inom dukning?
“Vi dukar än mer personligt, mixar vårt arvegods med design och IKEA –  vågar bryta med färg, form, strukturer och är inte rädda för att göra fest en måndag.”

Hur arbetar du med dina butiker och återförsäljare?
“Vi drivs av relationer med kunden, långsiktighet där vi lyssnar på kunden och försöker möta behovet som finns.”

Vad är dina bästa knep för en lyckad middag?
“Var generös, bjud på det som är DU”

Varför är du medlem  i Trade Partners Sweden?
“Kontaktnätet, rådgivning et.c”

 

Bild:https://rabarbertradgard.se/grona-intryck-fran-formex-var-2016/

Bild :https://www.instagram.com/potteryjo/