How to Take Your Business to the Next Level, Part 4 – Business Advice

We asked CEO Helena Waker to share her best business advice!

Having had the privilege of working with many different companies internationally, I have gathered five advice to use in the business meeting with your international clients and partners – and they are well suited to customers in Sweden too!

(We regret that the rest of this article only is available in Swedish.)

1. Var dig själv och var trygg i din personlighet. I varje affär ska du naturligtvis prestera, men du blir alltid mer trovärdig och affären blir betydligt mer långsiktig och äkta om du är dig själv. Spela ingen annan. Du är bra – använd dina styrkor.

2. Var stolt över ditt ursprung, vi svenskar är inte alltid bra på det. Vänd på det och reflektera över hur man ser på den saken internationellt. Var stolt över din uppväxt och hemort, det ger dig tyngd i din affär. Du får ett större förtroende genom att dela med dig.

3. Berätta din historia. Våga vara personlig i dina affärsrelationer, berätta din story och få tusenfalt tillbaka. Lyssna på din kunds historia och få en vän för livet.

4. Njut mer av livet. Om du har roligt och njuter av livet så märks det i dina affärer. Passa på att göra avstickare, slappna av och skratta mer med kunden. Affären blir mer lyckad. Livet handlar sällan om sista kronan. Var generös.

5. Våga mer och utmana dig själv. Du har en stor förmåga, så sikta högt. Jag vet att du kan!