Report from Formex

Report from Formex

Formex is the great interior design and gift fair where several ofAgenturföretagens / The Swedish Association of Agent's members exhibit. Many exhibitors and buyers were in place on 20-23January 2011, and the atmosphere was positive. We met several interesting people who shared their ideas and designs.

As usual, Formex offered much eye candy. Among the recurring trends we found the recycled and handcrafted as well as the glamorous and colorful with dashes of gold flirting with the 50's and 60's.

Read more on www.formex.se

Trade show report from Berlin

Trade show report from Berlin

Bread & Butter call themselves the "tradeshow for selected brands", and provides the concept of an innovative trade fair event for the progressive, contemporary clothing culture.

Design competition Travelmania

Design competition Travelmania

After the success with the design competition SHOEMANIA!, where the winner of the best woman's shoe saw their shoes in international Elle, we're now following up with the design competition TRAVELMANIA!

(Svenska) Extra allt, tack!

(Svenska) Extra allt, tack!

(Svenska) När Dagens Handel och företaget Bas Brand Identity tillsammans bjuder in för att berätta om de senaste konsumenttrenderna är budskapet tydligt, kunden vill ha extra allt och ännu bättre! Det handlar inte längre om äga eller köpa flest saker, utan att kunden vill ha adderade värden i form av tjänster som matchar dess värderingar och som ger mer än just bara en produkt. Här är en kort sammanfattning av 4 konsumenttrender!

(Svenska) Vilken är din affär?

(Svenska) Vilken är din affär?

(Svenska) Hur bra förstår du kundernas behov? Vad händer med dina kunders behov över tiden och hur kan du matcha det? Det är några av frågorna som lyfts fram under en inspirerande morgon med kaffe och frallor i IHM’s lokaler i Stadshagen i Stockholm.

(Svenska) Agenturföretagen gillar Facebook

(Svenska) Agenturföretagen gillar Facebook

(Svenska) Vad är Facebook? Det är frågan Martin Ingemansson, ansvarig för Facebook i Norden, inleder seminariet med. I restaurangen Och himlen därtill i Skrapan har ett 70-tal av Agenturföretagens medlemmar samlats.

(Svenska) Hållbara leverantörsrelationer i Asien med hjälp av agenter

(Svenska) Hållbara leverantörsrelationer i Asien med hjälp av agenter

(Svenska) Lena Landén är projektledare för sociala inspektioner och uppförandekoden hos Axfood, vilka bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandel i Sverige bland annat genom matkedjorna Willys, Hemköp och PrisXtra. Axfood har många leverantörer i Asien och här får du Lena Landéns tre råd för lyckade leverantörsrelationer!