Den 12-17 augusti öppnar Stockholm Fashion District (SFD) för en ny säsong. Temat är Collaborations och med det vill SFD lyfta samarbetets kraft med ett spännande program, utställningar och samtal. I Stockholm Fashion District träffas inköpare, butiker, kommande modestjärnor, etablerade varumärken, media och andra intressenter för att göra inköp, nätverka och samarbeta. Stockholm Fashion District är en affärsplattform för hela den svenska modebranschen.
Temat Collaborations får ett visuellt uttryck i samarbete med Beckmans Collage of Design och andraårsstudenterna som med Zero Waste Project visar samspelet mellan textilleverantör och designer. Här har begränsningar i materialet och uppgiften format ett kreativt uttryck. Utställningen främjar till inspiration för besökare och ger en insyn i hur en kreativ process kan ta form. Elevernas process i Zero Waste Project ligger till grund för säsongens bild för vår/sommar 2020 i Stockholm Fashion District vilket bland annat illustreras på inbjudan. Installationen öppnas den 14 augusti i Stockholm Fashion District
”Att våga tänka nytt och skapa nya relationer utanför sin vanliga sfär kan bli avgörande för produktiva bolag. I samarbeten och möten kan något nytt uppstå och vi fascineras av det oväntade som ger nya infallsvinklar till det välkända. Vi vill inspirera och främja nätverkandet inom vår industri och välkomnar alla till Stockholm Fashion District”, säger Helena Waker, CEO, Trade Partners Sweden/Stockholm Fashion District.
Registrering till modeveckan görs på www.stockholmfashiondistrict.se/rsvp där även säsongens program presenteras.
Stockholm Fashion District
Stockholm Fashion District är en unik plattform etablerad av och för den svenska modeindustrin av Association of Trade Partners Sweden. Varje säsong visar 900 svenska och internationella varumärken sina nya kollektioner eller deltar på ett av de många event som arrangeras i distriktet. Stockholm Fashion District är ett kreativt, levande och innovativt distrikt för den svenska modeindustrin. Distriktet verkar som ett nav för affärer med showroom, mässor, inköpsdagar, produktion, pop up-event, utbildningar och utveckling av modebranschen.
Kontakt
Gunilla Grübb, Head of Public Relation, Stockholm Fashion District, +46 70 209 30 57,gunilla@stockholmfashiondistrict.se
Janike Eleby, Head of Communication, Stockholm Fashion District, +46 70 307 85 59, janike@tradepartners.se