Ebba Hultberg, Projekt- och eventansvarig på Stockholm Fashion District, kommenterar;
”För oss ligger fokus på handel, inspiration och nätverkande. Vi är i full gång med att sätta ihop ett program som kommer att vara både inspirerande och kunskapsgivande. Det är tydligt att behovet av vår affärsmötesplats är stort och viktigt för handeln i Sverige. Utöver att sälja nya kollektioner, använder många varumärken vår plattform för att bygga upp ett nätverk inom branschen och stärka sitt varumärke, exempelvis genom visningar och egna evenemang.”
Jonathan Säfsten, säljansvarig hos Stockholm Fashion District, tillägger;“Vi har högt tryck på förfrågningar från både svenska och internationella varumärken inom mode, skor och accessoarer. Det blir till en stor fördel för inköpare och hela branschen att samlas i Stockholm Fashion District. Stockholm är idag helt klart en betydande mötesplats och vi har denna säsong ett fullbokat distrikt”.
Helena Waker, VD för Stockholm Fashion District, avslutar;
“Fashion Week Trade har haft en stark tillväxt de senaste säsongerna. Utvecklingen och konsolideringen av Stockholm Fashion District är betydelsefull för branschen. Vi ser fram emot en fantastisk vecka i augusti och en händelserik höst.”
Vill du besöka Fashion Week Trade i augusti som press?
Registrera ditt besök här:
Registrering: Fashion Week Trade
Mässhallarna (Fair Hall A och Fair Hall B) kommer att ha flera kända varumärken så som;
Holzweiler, Lovechild 1979, MbyM, Modström, Hunter Boots, Human Scales, House of Vincent, Naghedi, Karen by Simonsen, Levete Room, Lola Casademunt, Our Units, Scotch & Soda, Chantelle, Empreinte och FLER.
(Alla varumärken kommer att komma ut snart)
_________________________________________________________________________________
Fashion Week Trade arrangeras två gånger per år i Stockholm Fashion District och består av;
_________________________________________________________________________________
Om Fashion Week Trade
Fashion Week Trade anordnas två gånger om året i Stockholm Fashion District. Det är en modevecka med handel i fokus, avsett för butiksägare, inköpare, press och andra intressenter. Stockholm Showroom och Stockholm Shoe House har öppet hus, och gästutställare samlas i mässhallarna under olika koncept.
Om Stockholm Fashion District
Stockholm Fashion District är en unik och innovativ affärsmötesplats med digitala och fysiska showroom som är öppna året runt. Här hålls modeveckor och textilmässor med fokus på handel, där svenska och internationella varumärken och inköpare samlas. Distriktet erbjuder också kreativa forum, seminarier och utbildningar för vidareutveckling.
Kontakt
Helena Waker, CEO, Stockholm Fashion District
+46 76 607 08 34, helena@tradepartners.se
Linda Ekström, Interim Head of Communications & Marketing, Stockholm Fashion District
+46 73 525 99 53, linda.ekstrom@tradepartners.se