Trade Partners Sweden logo Trade Partners Sweden logo
  • sv
  • en

Logga in

Logga in för att få tillgång till medlemspriser och andra förmåner!

Glömt ditt lösenord?
  • Rådgivning & Stöd
    • Akut rådgivning
    • Fråga våra experter
    • Avtal
    • Kunskapsbank
  • Medlemskap
    • Medlemsportal
    • Dina medlemsförmåner
    • Om medlemskapet
  • Nyheter
  • Kalender
  • Bli medlem
  • Hitta agent
  • Press
  • Om oss
    • Om Trade Partners Sweden
    • Kontakta oss

Pressmeddelanden

  • 2024-12-20
    Den svenska modeindustrin – en central samhällsaktör
    Läs mer
  • 2024-12-11
    Pressmeddelande: Trade Partners Sweden firar 110-årsjubileum med rekordstor stipendiesumma
    Läs mer
  • 2024-08-30
    Pressmeddelande 30.08.24: Svenska initiativ banar väg för en ljus framtid
    Läs mer
  • 2024-06-04
    Pressmeddelande 04.06.24: Fashion Week Trade expanderar: fler starka varumärken och dubbel mässyta
    Läs mer
  • 2024-05-17
    Ny duo tar över ordförandeskapet i Trade Partners Sweden
    Läs mer

Ny mässa för mode i Stockholm Fashion District: Fashion Business Days

Den 3 februari under Stockholm Fashion Week startar en ny mässa för mode i Stockholm Fashion District. Syftet med mässan är att vara en samlingsplats för företag där de kan ta emot sina kunder. Mässan kommer att pågå den 3-7 februari.

Från att inledningsvis ha varit en lösning för ett par varumärken har projektet Fashion Business Days vuxit sig större under hösten. Därför kommer nu beslutet att starta upp en mässa för mode som sedan ska få fortsätta att utvecklas tillsammans med de utställande varumärkena. Bland de varumärken som kommer att delta återfinns bland andra Abro, European Culture, Frontrow, Gossip, Johnny Was, Monrow och Pepe Jeans.

– Det som händer i Stockholm Fashion District just nu är otroligt spännande för branschen och denna mässa möter ett behov för oss som företag och för våra kunder. Vi tycker att det är kittlande kul att vara med från starten!, säger Mia Jelf på Amazing Agency som representerar varumärken som European Culture, Orelia, Indah Organics, Kachi Mushi och Island Factory.

-Stockholm Fashion District ska erbjuda flexibla lösningar för respektive varumärke. Vi arbetar nära de som träffar sina kunder hos oss och utvecklar mässan tillsammans. Det är viktigt att skapa det som efterfrågas och möta ett behov som finns, samtidigt som vi planerar för branschens framtid och utveckling, säger Vanessa Leporati Wahlund, koordinator för Stockholm Fashion District.

Fashion Business Days kommer att vidareutvecklas till Stockholm Fashion Week i augusti 2015. Målet är att ha byggt upp en mässa som möter varumärkena och deras kunders alla behov lagom till Stockholm Fashion Week i februari 2016 när det nya showroom-huset Stockholm Showroom för modebranschen invigs i Nacka strand/Stockholm

Projektledare, Fashion Business Days: Jessica Johanneson
Koordinator, Stockholm Fashion District: Vanessa Leporati Wahlund
CEO, Stockholm Fashion District: Helena Waker

För mer information, intervjuförfrågningar och pressbilder, vänligen kontakta:
Janike Eleby, presskontakt 0703-07 85 59, janike@agenturforetagen.se

Om Stockholm Fashion District

Stockholm Fashion District är ett nytt samlingsnamn för alla mässor, event och showrooms inom mode i Nacka strand/Stockholm. Denna destination för modebranschens handel i Nacka strand är skapad för inköpare och säljare av ledande svenska och internationella varumärken. Initiativtagare till plattformen är modebranschen tillsammans med Agenturföretagen.

Stockholm Fashion District inkluderar;

  • Stockholm Shoe House med 4000 kvm fasta showrooms och över hundra internationella och svenska varumärken inom skor och väskor.
  • Preview Fabrics & Accessories som samlar svenska designers, deras team samt inköpare från de ledande kedjorna för skapandet av nya kollektioner två gånger per år.
  • Nordic Shoe & Bag Fair som vänder sig till ledande fackhandel samt till de stora butikskedjorna och presenterar alla säsongens nyheter två gånger per år.
  • Nya Fashion Business Days för starka internationella och svenska varumärkens inom konfektion och vänder sig till ledande modebutiker.
  • I januari 2016 adderas ytterligare en byggnad med fasta showrooms, Stockholm Showroom, för konfektion. Stockholm Showroom kommer att bli över 8000 kvm.

Följ utvecklingen av Stockholm Fashion District på www.stockholmfashiondistrict.com.

Association of Trade Partners Sweden

  • Augustendalsvägen 7, Nacka strand, Sweden
  • +46 (0)8 411 00 22
  • info@tradepartners.se

Medlemskap

Grundare av

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra din upplevelse. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits.
Jag förstår!