Association of Trade Partners Sweden är branschspecifika och arbetar för och med våra medlemmar. Vi vill lyfta branschen på den politiska agendan och vi har stark kontakt med regeringen, branschkanslier, organisationer och samarbetspartners.
Via våra internationella kontakter bevakar vi juridik- och handelsfrågor via ICC och UICAB. Vi är också aktiva i Nordic Federation IUCAB, IDI och Team Sweden samt arbetar med Business Sweden, Stockholm Chamber of Commerce och Stockholm County Govenor.
Trade Partners är grundare av Stockholm Fashion District. Vi arbetar nära Swedish Fashion Council och är engagerade och stödjer fler viktiga branschnätverk och modeorganisationer så som Swedish Fashion Association samt är representanter i Nordic Fashion Association (NFA, modeorganisationer i Norden).
Vi arbetar med branschspecifika projekt för varje medlemssegment och för våra skomedlemmar gör vi bland annat följande:
– Stockholm Shoe House, består av tre våningsplan med svenska och internationella varumärken inom skor och är en del av Stockholm Fashion District.
– Marknadsråd, för Stockholm Shoe House. De arbetar med övergripande frågor för branschen i Sverige.
– Skoleverantörernas Förening, är Trade Partners engagerade i och stöder som ett viktigt branschnätverk.
– Inköpsdagar i Stockholm Shoe House, arrangeras i Stockholm och är relaterade till inköpsdagar för skobranschen.
– Inköpsdagarna i Varberg, I komplement till de inköpsrelaterade aktiviteter som arrangeras i Stockholm Fashion District och utifrån Stockholm Shoe House, organiserar Trade Partners Sweden även Inköpsdagar i Varberg för skobranschen.
– Swedish Shoe Environmental Initiative (SSIE), initiativet kommer från den svenska skobranschen och nätverket startades 2012 tillsammans med Trade Partners och svensk handel. Målet med projektet är att skapa ett verktyg som ska underlätta för det enskilda företaget att producera sina skor på ett mer hållbart sätt; ett hållbarhetsverktyg för design och produktutveckling bestående av ett index.
– Stockholm Fashion District, grundat 2016 av Trade Partners, och är en unik och innovativ affärsmötesplats med digitala och fysiska showroom öppna 365 dagar om året, modeveckor med fokus på handel som samlar svenska och internationella varumärken och inköpare, forum för kreativitet och skapande samt vidareutveckling vid seminarier och utbildningar. Distriktet besöks årligen av designers, e-handel, retail, internationella delegationer, intressenter och andra modeentusiaster. Det är över 600 varumärken som visar upp sina kollektioner i Districtet.
– Nätverksgrupper, Trade Partners Sweden arbetar för att skapa förutsättningar för att våra medlemmar ska bli framgångsrika. Detta gör vi genom att aktivt medverka och påverka utvecklingen inom våra medlemmars branscher. Stora insatser görs även inom juridiken för att skydda frihandel och därmed förbättra affärsmöjligheterna för agenter, distributörer, importörer och andra som driver sina verksamheter i internationell miljö.
– Seminarium och utbildning, Stockholm Fashion Districts utbildningar och seminarier vänder sig till företag med tillväxtpotential inom design- och modeindustrin. Du kan vara verksam i butiksledet, inom ett designföretag, som designer, agent eller distributör, marknadschef, säljare eller CEO.
– Nyhetsbrev, skickas ut månadsvis med innehållsrikinformation för branschen.
I Trade Partners styrelse inom skobranschen har vi representanten nedan.
Suppleant
AJ S.H.O.E.S AB
anneli@ajshoes.se
Bransch: Skor