”2020 har varit omställningens år för många av oss. Covid-19 har förändrat näringslivets klimat och vi behöver alla titta över våra affärsmodeller och hur vi bäst kan möta framtiden. För Trade Partners Sweden är det viktigt att kunna vara med och stötta våra medlemmar på denna resa. Det är med stolthet vi idag delar årets stipendium om sammanlagt 80.000 kronor till fyra företag som alla visat att de vill vara väl förberedda på att möta framtiden.”, säger Helena Waker, CEO, Trade Partners Sweden och Stockholm Fashion District i en kommentar.
Agency A – Med en vision om fler “custom made” skor
Andreas Ljungberg driver agentur inom segmentet skor. Agency A arbetar i nära samarbete med sina varumärken och producenter och kan erbjuda ”custom made”, näst intill skräddarsydda kollektioner till butik. Andreas ska använda sitt stipendiet till att utveckla sina kunskaper inom digital design och bland annat investera i ett designprogram tillsammans med utbildning för att ännu bättre kunna hjälpa kunderna med deras önskemål.
Helena Simeonsson Agentur – Ett skarpare digitalt tilltal
Helena Simeonsson driver en agentur med sju varumärken inom damsegmentet och har sitt showroom i Stockholm Fashion District. Gemensam respekt och ärlighet är nyckelord för Helena som genom åren har vunnit en trogen kundskara av butiker och kunder. Stipendiet ska Helena använda till att lära sig mer om digitala verktyg, producera bättre videomöten och utveckla sina kunskaper inom social media.
Miramind AB – Med digitaliseringens hjälp överbrygga det fysiska avståndet
Miramind AB, en agentur inom damkonfektion som drivs av Marge Svensson. Marge har ett showroom i Stockholm Fashion District och hennes kunder finns över hela Sverige. Stipendiet kommer Marge att använda till investering i digitala verktyg och kurser för att skapa en starkare digital närvaro.
Gossip – Hållbarhet och kommunikation i fokus
Gossip är ett svenskt klädvarumärke som sedan starten 1996 drivs och designas av Kurt Klingberg och Jeanette Stenberg. Hållbarhet är en hjärtefråga för Gossip som kontinuerligt driver på frågan hos sina leverantörer och producenter. Stipendiet vill de använda till att fördjupa sig i produktionsprocessen och de ekologiska certifieringar de strävar efter, samt att förbättra sin digitala kommunikation till kunder och konsumenter.
Stipendierna delades ut den 12 november i samband med Trade Partners Swedens digitala höstmöte sänt från Stockholm Fashion District.
Kontakt:
Janike Eleby, Head of Communication, Trade Partners Sweden
+46 70 307 85 59, janike@tradepartners.se
Om Association of Trade Partners Sweden:
Association of Trade Partners Sweden grundades 1914 och har över 100 års erfarenhet av internationell handel. Trade Partners Sweden är ett modernt internationellt affärsnätverk som tar handel på största allvar. Bland våra medlemmar finns agenter, distributörer, importörer eller leverantörer som är verksamma inom en rad olika branscher. Till exempel mode, möbler & inredning, mat & dryck samt industrin.