I samband med modeveckan i Stockholm Fashion District som pågår den 12-17 augusti presenterar Stockholm Fashion District Buyers Club och öppnar för samtalet emellan inköpare och butiksägare för att stärka nätverket. Med Buyers Club erbjuder Stockholm Fashion District sin plattform till butiker att lyfta aktuella frågor sinsemellan och genom detta främja till erfarenhetsutbyte och möjligheten att stärka nätverket i det egna ledet.
Stockholm Fashion District besitter en unik möjlighet att bjuda in till samtal med sitt breda nätverk och de många aktiviteterna och har sedan starten 2016 tagit flera initiativ för att lyfta branschspecifika frågor. Retailhandeln – både e-handelsbutiker och fysiska butiker – står inför en stor förändring som inte bara kräver nytänkande, nya affärsmodeller utan också mod och hoppfullhet. Med initiativet till Buyers Club vill vi skapa affärsnytta till inköpare och butiksägare ett forum där de kan dela med sig av sina insikter, lyssna på varandra och skapa ett större nätverk.
”Vi har länge haft dessa viktiga samtal med inköparna som besöker Stockholm Fashion District och med initiativet till Buyers Club vill vi ge det mer emfas och säkerställa att butikerna får ett forum för branschfrågor och därmed tänker lite extra på att ta sig tid att reflektera, våga testa och tänka nytt och stärka sitt nätverk för att peppa varandra”, säger Helena Waker CEO Trade Partners Sweden och Stockholm Fashion District.
Under modeveckan bjuder SFD och Buyers Club in till samtal och nätverkslunch med Susanne Ahlberg från Butiken i Tenhult under fredagen den 16 augusti kl. 12.45.
”I det negativa bruset om fysisk handel finns det många av oss som det faktiskt går bra för och som jobbar hårt för att ligga i framkant. Vi ser potentialen och styrkan i att vara en liten aktör med möjlighet att vara snabbfotad. Vi har större chans än någonsin att ta marknadsandelar och växa. Låt oss tillsammans prata om det och arbeta för att motverka uppfattningen om att fysiska butiker är ett utdöende släkte.” säger Susanne Ahlberg, Butiken i Tenhult.
Det arrangeras även tre After Fair-kvällar den 14-16 augusti, SFD Open Air, där Buyers Club har en hörna för erfarenhetsutbyte.
Kontakt
Gunilla Grübb Head of Public Relations, Stockholm Fashion District, +46 70 209 30 57
Janike Eleby, Head of Coummunication, Stockholm Fashion District + 46 70 307 85 59
Om Stockolm Fashion District
Stockholm Fashion District Stockholm Fashion District är en unik plattform etablerad av och för den svenska modeindustrin av Association of Trade Partners Sweden. Varje säsong visar 900 svenska och internationella varumärken sina nya kollektioner eller deltar på ett av de många event som arrangeras i distriktet. Stockholm Fashion District är ett kreativt, levande och innovativt distrikt för den svenska modeindustrin. Distriktet verkar som ett nav för affärer med showroom, mässor, inköpsdagar, produktion, pop up-event, utbildningar och utveckling av modebranschen.