Stockholm Fashion District öppnar nu registreringen inför Fashion Week Trade som arrangeras den 3–8 februari 2020. En säsong som inrymmer lika delar spännande nyheter som återkommande möten.
Affärsklustret Stockholm Fashion District öppnar registreringen för nästa modevecka med fokus på handel och välkomnar såväl tidigare utställare, nya varumärken som ännu inte verkat från distriktet och de med kringtjänster och produkter som är intressanta för modeindustrin. Utöver traditionella mässplatser dit man bokar sina kundmöten och event för socialt nätverkande har erbjudandet breddats med möjligheten att skapa gemensamma event signerade det egna varumärket/företaget och Stockholm Fashion District, alternativt i helt egen regi med stöd från Stockholm Fashion Districts projektledar-team.
De permanenta showroomen i Stockholm Showroom och Stockholm Shoe House håller öppet den 3-8 februari, 2020. Från den 5 februari, 2020, välkomnas gästerna till Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bag Fair. Tillsammans skapar de en vibrerande och effektiv affärsmötesplats med ett eklektiskt utbud av varumärken där inköpare, leverantör och designer från modebranschen samlas.
Att mötas är vitalt och genom samtal och erfarenhetsutbyte mellan alla delar av modebranschen skapas nya möjligheter. Nordic Lab och Playground återkommer i en större och intressantare upplaga med fler utställare, nya föreläsare, speed dating, workshops och mötestillfällen. Tillsammans med nätverksforumet Buyers Club skapar Stockholm Fashion District en möjlighet till nätverkande som inbjuder till insikt, nyfikenhet, kunskap och framförallt handel.
Temat för säsongen finns i framtiden tillsammans med tidigare erfarenheter. Seminarierna under veckan följer säsongens tema som tillsammans med resterande program presenteras senare.
Länk till registrering
https://www.stockholmfashiondistrict.se/registreringen-for-fashion-business-days-och-nordic-shoe-bag-fair-ar-oppen/
Kontakt
Gunilla Grübb Head of Public Relations, Stockholm Fashion District, +46 70 209 30 57
Janike Eleby, Head of Coummunication, Stockholm Fashion District +46 70 307 85 59
Om Stockholm Fashion District (SFD)
SFD är etablerad av och för den svenska modeindustrin av Association of Trade Partners Sweden. Varje säsong visar 900 svenska och internationella varumärken, inklusive textil, sina nya kollektioner eller deltar på ett av de många event som arrangeras i distriktet. Distriktet verkar som ett nav för affärer med showroom, mässor, inköpsdagar, produktion, utbildningar, utveckling av modebranschen och är öppet 365 dagar per år.