Under Fashion Week Trade skapar Stockholm Fashion District en ny plattform för kreativa presentationer och visningar och öppnar samtidigt för möjlighet till publika event.
Stockholm Fashion District har ett starkt renommé med en dynamisk och kraftfull mötesplats som under Fashion Week Trade växer och ger utrymme för möten, kompetensutveckling och kreativitet tillsammans med det självklara och viktiga handelsperspektivet. Nu vässas erbjudandet ytterligare med en arena för kreativitet med presentationer och visningar öppen också för publika event.
I den nya plattformen får varumärken ytterligare en möjlighet att visa upp sin design och sin kreativa process i ett möte med inköpare och i vissa fall även slutkonsument. Den direkta kontakten inbjuder till insikt för den kreativa processen, vikten av en hållbar konsumtion, höjer statusen för modeindustrin och ger feedback för mer marknadsanpassad produktion.
”Vi står inför en stor och spännande förändring och alla behöver se över sina affärsmodeller och erbjudanden, så även Stockholm Fashion District. Vi är en ung och snabbfotad mötesplats som bygger potential och affärsnytta till våra kunder. Genom vår nya satsning vill vi skapa en plattform där nya kreativa initiativ kan visas upp för en bredare publik” säger Helena Waker CEO Trade Partners Sweden och Stockholm Fashion District. “Mode är lika delar kreativitet som handel. Kreativiteten måste få utrymme för att handeln ska fortsätta utvecklas” fortsätter Helena Waker.
Mer information kring deltagande varumärken kommer, men första presentationen på onsdagen den 5 februari är tillägnad Stockholm Fashion District.
Kontakt:
Gunilla Grübb, Head of Public Relations, Stockholm Fashion District
+46 70 209 30 57, gunilla@stockholmfashiondistrict.se
Janike Eleby, Head of Communication, Stockholm Fashion District
+46 70 307 85 59, janike@tradepartners.se
Om Stockholm Fashion District (SFD)
SFD är etablerad av och för den svenska modeindustrin av Association of Trade Partners Sweden. Varje säsong visar 900 svenska och internationella varumärken, inklusive textil, sina nya kollektioner eller deltar på ett av de många event som arrangeras i distriktet. Distriktet verkar som ett nav för affärer med showroom, mässor, inköpsdagar, produktion, utbildningar, utveckling av modebranschen och är öppet 365 dagar per år.