fbpx

Textil & Accessoarer

Textil & Accessoarer

Association of Trade Partners Sweden är branschspecifika och arbetar för och med våra medlemmar. Vi vill lyfta branschen på den politiska agendan och vi har stark kontakt med regeringen, branschkanslier, organisationer och samarbetspartners.

Via våra internationella kontakter bevakar vi juridik- och handelsfrågor via ICC och UICAB. Vi är också aktiva i Nordic Federation IUCAB, IDI och Team Sweden samt arbetar med Business Sweden, Stockholm Chamber of Commerce och Stockholm County Govenor.

Trade Partners är grundare av Stockholm Fashion District. Vi arbetar nära Swedish Fashion Council och är engagerade och stödjer fler viktiga branschnätverk och modeorganisationer så som Swedish Fashion Association samt är representanter i Nordic Fashion Association (NFA, modeorganisationer i Norden).

Vi arbetar med branschspecifika projekt för varje medlemssegment och för våra textilmedlemmar gör vi bland annat följande:

Nordic Fabric Fair, är något så unikt som en internationell, men greppbar, kreativ textilmässa i Skandinavien. För många designers börjar den nya säsongen till lika stor del här som vid skissbordet. Inom väggarna för denna mässa ryms stor kunskap hos de experter på textila material och tillbehör som deltar. De som besöker mässan är internationella fabriker, producenter och väverier representerade av svenska agenter. Det är en mötesplats för alla aktörer inom textilbranschen och är den största och enda textilmässan i Norden. Det är 300 varumärken med textilkollektioner och accessoarer som visas upp för designers i Norden.

Textil Days, presenterar nya textilkollektioner och arrangeras i Stockholm Fashion District, ett kluster och community för modeindustrin i Sverige och internationellt. Det är ett event som bjuder in aktörer inom textilbranschen och hålls två gånger om året. På detta event brukar det presenteras mestadels herr och baskollektioner.

Stockholm Fashion District, grundat 2016 av Trade Partners, och är en unik och innovativ affärsmötesplats med digitala och fysiska showroom öppna 365 dagar om året, modeveckor med fokus på handel som samlar svenska och internationella varumärken och inköpare, forum för kreativitet och skapande samt vidareutveckling vid seminarier och utbildningar. Distriktet besöks årligen av designers, e-handel, retail, internationella delegationer, intressenter och andra modeentusiaster. Det är över 600 varumärken som visar upp sina kollektioner i Districtet.

Nätverksgrupper, Trade Partners Sweden arbetar för att skapa förutsättningar för att våra medlemmar ska bli framgångsrika. Detta gör vi genom att aktivt medverka och påverka utvecklingen inom våra medlemmars branscher. Stora insatser görs även inom juridiken för att skydda frihandel och därmed förbättra affärsmöjligheterna för agenter, distributörer, importörer och andra som driver sina verksamheter i internationell miljö.

Seminarium och utbildning, Stockholm Fashion Districts utbildningar och seminarier vänder sig till företag med tillväxtpotential inom design- och modeindustrin. Du kan vara verksam i butiksledet, inom ett designföretag, som designer, agent eller distributör, marknadschef, säljare eller CEO.

Transformation Conference, en konferans som tar upp teknologiska och innovativa lösningar inom branschen.

Marknadsråd, för Stockholm Showroom.

Nyhetsbrev, det skickas ut varje månad och har innehållsrikinformation för textilbranschen.

 

I Trade Partners styrelse inom textilbranschen har vi representanten nedan.

Sophie Kviman

Styrelseledamot
Kviman Textil
sophie@kvimantextil.se
Bransch: Textil
Länder: Italien, Portugal, Storbritannien