Trade Partners Sweden logo Trade Partners Sweden logo
  • sv
  • en

Logga in

Logga in för att få tillgång till medlemspriser och andra förmåner!

Glömt ditt lösenord?
  • Rådgivning & Stöd
    • Akut rådgivning
    • Fråga våra experter
    • Avtal
    • Kunskapsbank
  • Medlemskap
    • Medlemsportal
    • Dina medlemsförmåner
    • Om medlemskapet
  • Nyheter
  • Kalender
  • Bli medlem
  • Hitta agent
  • Press
  • Om oss
    • Om Trade Partners Sweden
    • Kontakta oss

Senaste nyheterna

  • 2025-04-24
    Med ETS-kraven runt hörnet är det dags att agera – vi hjälper dig säkra en grönare och mer kostnadseffektiv logistik
    Läs mer
  • 2025-04-09
    Trade Partners Sweden deltog vid ICC Sveriges högnivåseminarium om framtidens handel
    Läs mer
  • 2025-03-03
    Handelspolitiska reflektioner efter supervalåret 2024: Navigera utmaningar under 2025
    Läs mer
  • 2025-02-27
    Nytt samarbete med Nordiska Textilakademin för att stärka branschens kompetens inom hållbarhet
    Läs mer
  • 2025-02-27
    EU:s nya producentansvar för textilier – en viktig milstolpe för branschen
    Läs mer

Årets Trade Partner 2022: “Jag vill fortsätta att värna om det konstnärliga och gedigna arbete som mode kan vara”

I maj utsågs Hangtag Agency till Årets Trade Partner 2022 och vi tog en pratstund med grundaren Sanna Andero. I intervjun nedan kan du läsa mer om hur Sanna ser på arbetet med kunden, vad det bästa med hennes jobb är samt vad hon önskar av framtiden.

Foto av Sanna Andero: Ferrexer Vision

Berätta om Hangtag Agency
Hangtag är en distributör verksam inom dammode med huvudkontor, lager och pack i Sverige. Agenturen har funnits i sin nuvarande form sedan 2014 och representerar idag tre starka, väldesignade, attraktiva varumärken med sina alldeles egna unika DNA: Johnny Was (Los Angeles), Devotion Twins (Grekland) och det nyaste tillskottet Me369 (Tel Aviv). Vi är idag väl etablerade i multibrand-butiker i hela Skandinavien, med underagenter i Norge och Danmark.

Hangtags grundfilosofi är att förse den Skandinaviska modemarknaden med vackra, färgglada och spännande plagg som sticker ut, syns och förmedlar glädje. En väldigt viktig parameter i urvalet av varumärken, är att alltid till hundra procent kunna stå bakom dem, även moraliskt.

Varje kollektion skapas av oerhört kreativa designers, printen handritas och varumärkesskyddas, produktionen är miljövänlig enligt dagens kriterier, naturmaterial står alltid i fokus och humanitära arbetsförhållanden är ett måste. Alla länkar av kedjan ska vara lika starka. Vi satsar sällan på den senaste flugan, mer på en oemotståndlig kärlek som du om fem eller tio år fortfarande älskar och får komplimanger för. På så sätt är plaggen att klassa som väldigt hållbara. Kopior hittas helt enkelt aldrig hos oss.


Foto: Produktbilder Johnny Was

Vad är det absolut bästa med ditt jobb?
Det är att få vara en del av en så kreativ miljö och att få möta så många imponerande och drivna människor med visioner och målbilder som de verkligen tror på och kämpar för. Att få möjligheten att resa mycket och att varje dag aldrig är den andra helt lik. Att få vara med och bygga upp och etablera varumärken i vår lilla del av världen, att se dem växa och ta plats och att genuint få glädjas tillsammans med både kunder och leverantörer vid framgångar.

Vi imponeras stort av din uppenbara passion för dina kunder och leverantörer, vad är ditt bästa tips för hur man vårdar relationen till kunden?
Att alltid se mig själv och mina kunder som ett team. Ingen av oss klarar oss utan den andra. Gör aldrig dig själv omöjlig eller var fyrkantig, utan försök alltid tillsammans med kunden hitta kreativa lösningar.

Jag sätter aldrig några köpkrav på mina kunder och jag blir aldrig någonsin sur eller tvär om jag får ett nej – det hör till jobbet. Jag tror stenhårt på en ärlig dialog och jag är fullt medveten om att olika butiker har olika läge och olika kundunderlag som måste få spela in vid orderläggning. Därför bromsar jag hellre än kränger, det är så långt mycket bättre att vid nästa möte träffa en positiv kund som har haft en fin genomförsäljning och som med glädje vill växa med varumärket. Att möta kunden på kundens premisser ger bra förutsättningar för ett långt och givande samarbete att se fram emot.


Foto: Produktbilder Devotion Twins

Vad tror du är din största styrka i ditt arbete?
Min totala passion för det vackra och unika. Den genuina glädje jag känner över att varje säsong få presentera nya, så fantastiska kollektioner som jag själv fullkomligt och helt ärligt älskar. Jag kan verkligen varje säsong sälja mina märken med hela mitt hjärta inblandat, något jag tror lyser igenom och smittar av sig.

Om du skulle blicka framåt med agenturen, vad önskar du mest av framtiden?
Jag vill absolut fortsätta att värna om det konstnärliga och det gedigna arbete som mode faktiskt kan vara. Jag önskar mest av allt att jag får fortsätta att ha mina fina kunder med mig i den tanken. Att jag tillsammans med butikerna kan få fortsätta att berika konsumentens utbud med härliga utstickare och upplevelser, i form av att fysiskt kunna besöka den lilla, personliga och handplockade butiken.

Om du är nyfiken på att läsa mer om Hangtag kan du göra det i pressmeddelandet som gick ut i samband med vinsten, här.

Association of Trade Partners Sweden

  • Augustendalsvägen 7, Nacka strand, Sweden
  • +46 (0)8 411 00 22
  • info@tradepartners.se

Medlemskap

Grundare av

Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra din upplevelse. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits.
Jag förstår!