Under två dagar bjuder Malmöregionen tillsammans med företag från hela Sverige in till en ny och personlig mötesplats på Slagthuset i Malmö. Här samlas företag inom inredning och livstilssegmentet för att visa upp sina nyheter och inspirera besökarna inför kommande säsong. Förutom ett eklektiskt utbud av inredning bjuds gästerna på intressanta seminarier och nätverkslunch i en ny kreativ kontext.
Bland kända varumärken syns Pottery Jo, Sufraco Savon de Marseille, OYOY och Notem Studio.
Med en bransch i förändring där nya utmaningar, både för leverantörer och butiker, är högst aktuella vill initiativtagarna forma en mötesplats där nyfikenhet inför framtiden kan generera nya möjligheter med nya affärsmodeller.
”Vi har under en längre tid pratat om viljan att erbjuda kunderna något mer och samtidigt bjuda in till något personligt och inspirerande på ett nytt sätt. Som leverantör är det viktigt att ge något tillbaka och vi vill tillsammans hjälpa kunderna att hitta energi och inspiration framåt”, säger Anna Ekelund, Ellens Agenturer som representerar Sthål, Sufraco Savon de Marseille samt Classic Collections och är en av initiativtagarna.
”Det oerhört spännande att få vara med och starta upp Days of trade. Det blir ett mycket konkret sätt att stötta företagen genom att hjälpa dem med något efterlängtat. Deras engagemang och passion för sina kunder och sin bransch är inspirerande”,säger Janike Eleby, Head of Communication, Trade Partners Sweden.
Days of Trade pågår den 7-8 maj på Slagthuset, Malmö.
Inbjudan och program Interior design, days of trade
Kontakt:
Gunilla Grübb, Head of Public Relations, Trade Partners Sweden,
+46 70 209 30 57, gunilla@stockholmfashiondistrict.se
Janike Eleby, Head of Communication, Trade Partners Sweden,
+46 70 307 85 59, janike@tradepartners.se