Hej Nils, Holbrook Sweden, hur var Fashion Week Trade för er?
”Över förväntan! Mycket tack vare ett större showroom så att vi hade möjlighet att utföra möten med säkert avstånd. Det gav oss också mer uppmärksamhet.”
Ni fick flera nya kunder, hur lyckades ni med det under rådande situation och pandemi?
”Ja, vi upplevde ett stort intresse för vår höstkollektion och vi presenterar en väldigt stark kollektion med fokus på hållbarhet. Vi har arbetat mycket med vårt varumärke det senaste året. Vi vet vad vi står för och har därigenom fått ett tydligare DNA som avspeglas i kollektionerna.”
Hade ni digitala eller fysiska möten, eller en kombination av båda? Hur fungerade det?
”Vi har haft både fysiska och digitala möten. Vi var väl förberedda för en digital införsäljning och vi har en filmad visning av hela kollektionen och ett tydligt digitalt material som har fungerat väldigt bra. Även internationellt då flera länder har lock down. Men, som sagt, vårt rymliga showroom kändes tryggt och bra för möten!”
Hur ser nästa säsong ut på Holebrook Sweden? Färger och material ni fokuserat på?
”Vi fortsätter att jobba med vårt hållbarhetsfokus och kompromissar inte. Både vad gäller kvalitet och produktion, men även design. Stickat är ju grunden i vårt varumärke och vi utvecklar ständigt nya kvaliteter och sticksätt och även vår Originals-kollektion med vindfodrade stickade plagg. Vad gäller material så jobbar vi mycket med naturmaterial, som ull, vilket uppfyller de krav på hållbarhet och kvalitet som vi eftersträvar.”
Hur togs den nya kollektionen emot av kunderna? Vad gillade de?
”Vi har ett starkt program i merinoull som vi har utvecklat ännu mer. Vi har även skapat en mindre kollektion i stickad viskos som visade sig vara en bästsäljare. Många upptäckte den redan i lobbyn där vi var representerade under Fashion Week Trade.”