”Stipendiet har gett oss möjlighet att skapa en tydligare interaktion med våra kunder, men också en möjlighet att digitalt nå ut till nya kunder.”
Ni tilldelades Trade Partners Swedens stipendium 2019. Vad fick er att ansöka och hur hittade ni möjligheten?
”Genom nyhetsbrevet såg vi erbjudandet om att söka Trade Partners Swedens stipendium. En bekant, som också är medlem, sökte stipendiet året innan och fick det. Det gav mig också mod att söka, ofta tänker man kanske att man inte är tillräckligt duktig eller intressant för att bli tilldelad ett stipendium. Vi ville utveckla det digitala lagret på företaget och vi sökte stipendiet till att utbilda personalen inom digital marknadsföring.”
Berätta lite om hur ni använt stipendiet och vad det har fört med sig för Hogsta Ridsport.
”Stipendiet gav oss möjlighet att avsätta tid och kostnaderna för en anställd att arbeta med digital marknadsföring tillsammans med en digital byrå. Utfallet har varit väldigt bra och vi ser att våra inlägg och uppföljningen av inläggen digitalt har gått in i en helt ny dimension. Vi har en tydligare interaktion med våra kunder och allt fler kunder hittar oss online. Insikter vi fått från vår digitala resa är bland annat att vara tydliga i vår kommunikation, proffsiga men personliga, att inte tumma på kvalité och att mäta vår verksamhet och det vi gör.”
2020 har varit ett mycket speciellt år för oss alla. Hur tänker ni inför framtiden och vad har ni för mål för 2020/2021?
”Under början av 2020 när Corona slog till kände vi att vi behöver fortsätta att nå ut till våra befintliga kunder men även attrahera nya kunder digitalt. Vår stabila grund, nära samarbete med arbetsstyrkan tillsammans med försiktiga inköp inför sommaren 2020 så har det gjort att vi klarat oss bra. Tack vare vår buffert så har vi vågat driva verksamheten vidare med samma intensitet och det har visat sig vara det bästa vi kunde göra. Vi har också förmånen att verka i en bransch som har varit ganska förskonad i denna kris. Inför 2021 tror vi att vår internationella satsning kommer att få ett större genomslag då vi ser att kunder från många olika länder finner oss och att de uppskattar vårt sortiment, den service och kunskap vi har.”